Servicevoorwaarden

Algemene voorwaarden Rijschool Edel E-mail: [email protected] Website: www.rijschooledel.nl

Definities
1. Rijschool Edel: Rijschool Edel, gevestigd te Volendam, KvK-nummer 85162116. 2. Klant: degene met wie Rijschool Edel een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: Rijschool Edel en Klant samen.
4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 2 - Toepasselijkheid

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Rijschool Edel.
Rijschool Edel en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
Rijschool Edel en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van

anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 - Prijzen

Rijschool Edel hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
Rijschool Edel mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Rijschool Edel niet kon voorzien ten tijde

van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot

prijsverhogingen.
De consument mag de overeenkomst ongedaan maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de verhoging het

gevolg is van een wettelijke regeling.
Rijschool Edel stelt de prijs van de dienstverlening vast op basis van de werkelijk bestede uren.
De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Rijschool Edel, geldend voor de periode waarin

hij de werkzaamheden verricht, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
Wanneer Rijschool Edel en de Klant voor een dienst een totaalbedrag afspreken, is dit altijd een richtprijs, tenzij

schriftelijk anders is afgesproken.
Rijschool Edel mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
Rijschool Edel moet de Klant tijdig laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs

meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen,

wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
Rijschool Edel zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
De consument mag de overeenkomst met Rijschool Edel opzeggen wanneer hij het niet eens is met de

prijsverhoging.
Artikel 4 - Betalingen en betalingstermijn

Rijschool Edel mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
De betalingstermijnen die Rijschool Edel hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant

het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Rijschool Edel aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
4.
4. Rijschool Edel mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

De Klant rekent producten direct af.
Rijschool Edel mag bij het aangaan van de overeenkomst voor een dienst een aanbetaling tot 50% van het

afgesproken bedrag verlangen.
De Klant moet declaraties binnen 14 dagen na factuurdatum aan Rijschool Edel betalen, tenzij anders is

afgesproken of op de factuur een andere betaaltermijn staat.
De genoemde betalingstermijnen zijn fatale betalingstermijnen. Wanneer de Klant het bedrag niet uiterlijk op de

laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, is hij dus automatisch in verzuim en in gebreke, zonder dat

Rijschool Edel de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
Rijschool Edel mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling of een zekerheidstelling eisen voor

het totale bedrag van de dienst.
Artikel 5 - Recht van reclame

Wanneer de Klant in verzuim is, mag Rijschool Edel het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
Rijschool Edel maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan Rijschool Edel, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 6 - Herroepingsrecht

1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:

het product niet is gebruikt
het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
het geen product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, zoals ondergoed of badkleding
de verzegeling nog intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud, zoals dvd's of cd's het product of dienst geen logies, reis, restaurantbedrijf, vervoer, cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding betreft
het product geen los tijdschrift of losse krant is
het geen spoedreparatie betreft
het geen weddenschappen of loterijen betreft
de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
het geen dienst betreft die met instemming van de consument volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de consument uitdrukkelijk heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien

Verder zijn uitgezonderd:
sociale dienstverlening en gezondheidszorg gokactiviteiten
financiële diensten
pakketreizen
passagiersvervoersdiensten
onroerende zaken
overeenkomsten waarbij een notaris nodig is overeenkomsten voor een bedrag van minder dan € 50
De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
De consument kan gebruikmaken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar [email protected], eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Rijschool Edel, www.rijschooledel.nl.
De consument moet het product binnen 14 dagen na het sturen van de mail in lid 3 terugsturen naar Rijschool Edel.
Stuurt de consument het product niet binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht terug, dan

vervalt zijn herroepingsrecht.
Artikel 7 - Vergoeding van bezorgkosten

Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar Rijschool Edel heeft geretourneerd, dan zal Rijschool Edel eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen

na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Rijschool Edel voor zover de volledige bestelling wordt

geretourneerd.
Artikel 8 - Vergoeding retourkosten

1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de consument de kosten daarvoor.

Artikel 9 - Retentierecht

Rijschool Edel kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Rijschool Edel heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan Rijschool Edel.
Rijschool Edel is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.
Artikel 10 - Eigendomsvoorbehoud

Rijschool Edel blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van Rijschool Edel met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
Tot die tijd in lid 1 kan Rijschool Edel gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen,

vervreemden of op een andere manier bezwaren.
Wanneer Rijschool Edel gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst

ongedaan gemaakt en mag Rijschool Edel van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
Artikel 11 - Levering

Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
Levering vindt plaats bij Rijschool Edel, tenzij anders wordt afgesproken.
Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Rijschool Edel zijn verplichtingen

opschorten totdat de Klant betaalt.
5.
5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan Rijschool Edel kan tegenwerpen.

Artikel 12 - Levertijd

De levertijden van Rijschool Edel zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van Rijschool Edel.
De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Rijschool Edel later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer Rijschool Edel niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en Rijschool Edel iets anders hebben afgesproken.
Artikel 13 - Feitelijke levering

1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.

Artikel 14 - Transportkosten

1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en Rijschool Edel schriftelijk iets anders hebben afgesproken.

Artikel 15 - Verpakking en verzending

Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Rijschool Edel niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Rijschool Edel. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Rijschool Edel niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 16 - Verzekering

De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:

geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst zaken van Rijschool Edel die bij de Klant aanwezig zijn
zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
De Klant geeft op eerste verzoek van Rijschool Edel de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 17 - Bewaring

Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.
Artikel 18 - Intrekking opdracht

Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te beëindigen.
Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht het verschuldigde loon en de gemaakte
onkosten van dienstverlener te betalen.
Artikel 19 - Klachtplicht
Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.
Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
Artikel 20 - Garantie

Wanneer de Klant en Rijschool Edel een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Rijschool Edel enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
De garantie geldt niet:
- in het geval van normale slijtage
- voor schade ontstaan door ongevallen
- voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
- voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
- wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die Rijschool Edel levert, gaat over op de Klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product voor de Klant in ontvangst neemt.
Artikel 21 - Uitvoering van de overeenkomst

Rijschool Edel voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
Rijschool Edel mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel

voorschot door de Klant.
De Klant moet ervoor zorgen dat Rijschool Edel op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
Zorgt de Klant er niet voor dat Rijschool Edel tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra

kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 22 - Informatieverstrekking door de Klant

De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik-baar aan Rijschool Edel.
De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Rijschool Edel de betreffende bescheiden.
Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Rijschool Edel redelijkerwijs verlangde informatie,

gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 23 - Duur overeenkomst dienst

1. De overeenkomst tussen Rijschool Edel en de Klant voor een dienst wordt aangegaan voor de duur van 2 jaar, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of schriftelijk iets anders is afgesproken.
2.
2. Na afloop van de termijn in lid 1 wordt de overeenkomst stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant of Rijschool Edel de overeenkomst opzegt met een opzegtermijn van maanden. Is de Klant een consument dan geldt een opzegtermijn van 1 maand.

Artikel 24 - Opzeggen dienst voor bepaalde tijd

De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor bepaalde tijd niet eerder dan na 1 jaar opzeggen.
Na afloop van de minimum looptijd van 1 jaar kan de Klant de overeenkomst in lid 1 opzeggen met een

opzegtermijn van .
Na afloop van de minimum looptijd van 1 jaar kan een consument de overeenkomst in lid 1 opzeggen met een

opzegtermijn van 1 maand.
Is de overeenkomst voor een dienst voor minder dan 1 jaar aangegaan, dan is de overeenkomst tussentijds niet

opzegbaar.
Artikel 25 - Intellectueel eigendom

Rijschool Edel behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.
De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Rijschool Edel aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.
Artikel 26 - Geheimhouding

De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van Rijschool Edel ontvangt geheim.
Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Rijschool Edel waarvan de Klant weet of redelijker-wijs kan

vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan

Rijschool Edel schade kan berokkenen.
De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:

die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.
Artikel 27 - Boetebeding

Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan Rijschool Edel voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die

overtreding voortduurt.
De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook

hoeft er geen sprake te zijn van schade.
Rijschool Edel mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.
Artikel 28 - Vrijwaring

1. De Klant vrijwaart Rijschool Edel tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Rijschool Edel geleverde producten en/of diensten.
Artikel 29 - Klachten
De Klant moet een door Rijschool Edel geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Rijschool Edel daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Rijschool Edel hiervan op de hoogte stellen.
De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort-koming, zodat Rijschool Edel hierop gepast kan reageren.
De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Rijschool Edel.
Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Rijschool Edel andere

werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 30 - Ingebrekestelling

1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Rijschool Edel.
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Rijschool Edel ook daadwerkelijk op tijd bereikt.

Artikel 31 - Aansprakelijkheid Klant

1. Wanneer Rijschool Edel een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.

Artikel 32 - Aansprakelijkheid Rijschool Edel

Rijschool Edel is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
Wanneer Rijschool Edel aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
Rijschool Edel is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
Wanneer Rijschool Edel aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten

(beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 33 - Vervaltermijn

1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Rijschool Edel vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Artikel 34 - Ontbinding

De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Rijschool Edel toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
Is de nakoming van de verplichtingen door Rijschool Edel nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Rijschool Edel in verzuim is.
Rijschool Edel mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Rijschool Edel kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 35 - Overmacht
In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Rijschool Edel door de Klant niet aan Rijschool Edel kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen - stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computer-virussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Rijschool Edel 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Rijschool Edel kan nakomen.
Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Rijschool Edel de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
Rijschool Edel hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Rijschool Edel hiervan voordeel heeft.
Artikel 36 - Wijziging overeenkomst

1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Rijschool Edel de overeenkomst aanpassen.

Artikel 37 - Wijziging algemene voorwaarden

Rijschool Edel mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Rijschool Edel altijd doorvoeren.
Ingrijpende wijzigingen zal Rijschool Edel zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst

opzeggen.
Artikel 38 - Overgang van rechten

De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Rijschool Edel aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Rijschool Edel.
Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 39 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Rijschool Edel bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 40 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Rijschool Edel is Nederlands recht van toepassing.
De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Rijschool Edel is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Rijschool Edel, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 01 januari 2025.

Word Vertrouwd met de Weg

Leer veilig en zelfverzekerd rijden met onze ervaren instructeurs. Meld je aan voor rijlessen in Edam en Volendam en begin jouw rijavontuur.